hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

بوتاکس ماده سمی است که از باکتری کلستریدیوم به دست می‌آید. متخصصان زیبایی با رقیق کردن این ماده و تزریق دوز ناچیزی از آن می توانند ماهیچه های صورت را به شکل موقتی فلج کنند. به این ترتیب چین و چروک پوست افراد را در یک بازه زمانی از بین می‌برند. همان طور که گفتیم تزریق بوتاکس فقط جنبه زیبایی ندارد و برای درمان بعضی مشکلات عضلانی یا عصبی هم به کار می‌رود.

بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، چین و چروک چانه، خط اخم و خنده، بالا بردن ابروها، درمان پریدن پلک و انحراف چشم اشاره کرد. البته کاربردهای بوتاکس به این چند مورد محدود نمی‌شود. این ماده برای درمان سردردهای مزمن میگرنی و اسپاسم عضلات صورت و گردن هم به کار می‌رود. با استفاده از آن می‌توان تعریق بیش از حد کف دست‌ها، زیر بغل و... را کاهش داد. همچنین افتادگی گوشه های لب و نوک بینی را درمان کرد.

آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟

برخی افراد تصور می‌کنند چین و چروک پوست آنها بعد از تزریق بوتاکس بیشتر می‌شود؛ در حالی که اصلا این طور نیست. متخصصان پوست معتقدند برای بهره مندی از آثار طولانی مدت بوتاکس باید تزریق را در بازه زمانی مشخصی تکرار کرد.

معمولا آثار بوتاکس برای 4-3 ماه باقی می‌مانند و بعد از این مدت نیاز به تزریق مجدد است. بعد از گذشت این مدت، آثار بوتاکس محو می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود برخی تصور کنند بوتاکس باعث چروک بیشتر می‌شود. در حالی که اگر دفعات بعدی تزریق را انجام ندهند، پوست آنها به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

به عقیده برخی پزشکان تزریق بوتاکس می‌تواند ارتباط بین اعصاب و ماهیچه را به صورت موقت تضعیف کند. به این ترتیب، چین و چروک‌های دینامیک پوست رفع می‌شوند. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که عملیات تزریق توسط یک متخصص با تجربه انجام شود. با توجه به مواردی که گفتیم وقتی اثر بوتاکس از بین می‌رود، شما پیرتر به نظر نمی‌رسید.

آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست می شود؟

یکی از سوالاتی که در ذهن متقاضیان بوتاکس وجود دارد این است که آیا بوتاکس باعث سفید شدن پوست می شود؟ باید گفت که تزریق بوتاکس اثری بر رنگدانه های پوست ندارد. بعد از تزریق بوتاکس، چین و چروک‌های پوست برطرف می‌شوند و سطح پوست صاف می‌شود. در اثر تابش نور و انعکاس آن، پوست شما روشن به نظر می‌رسد.
آیا بوتاکس خوب است؟

تزریق بوتاکس یک روش محبوب است که برای رفع چین و چروک‌های پوست به کار می‌رود. اما نحوه تزریق، منطقه تزریق و دوزی که استفاده می‌شود اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد. بنابراین اگر در فکر تزریق بوتاکس هستید حتما این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. با این کار می‌توانید از عوارضی مانند افتادگی پوست ، افتادگی پلک و... در امان بمانید.

https://silverbookco.com

 

  • ۰۳/۰۲/۰۳
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی