hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

 کار درمانی می‌تواند مزایای زیادی برای کودکان اوتیسم به همراه داشته باشد. هدف کلی درمانگران این است بتوانند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کنند تا مهارت‌های مختلفی مانند برقراری ارتباط با دیگران،

انجام درست امور و بسیاری از موضوعات دیگر را به خوبی یاد گرفته و برای انجام امور استقلال داشته باشند. از مهم‌ترین مزایای کار درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• یادگیری انجام مهارت‌های مختلف در زندگی روزمره مانند انجام بهداشت فردی، مسواک زدن، پانسمان و غیره
• یادگیری و انجام برخی مهارت‌های حرکتی دقیق و ظریف نظیر قیچی کردن و یا نگه داشتن خودکار برای نوشتن
• انجام درست مهارت‌ها حرکتی برای دوچرخه سواری، راه رفتن و بالا رفتن از پله
• یادگیری مهارت ادراکی برای تشخیص رنگ، اندازه و شکل ‌اشیا مختلف
• آشنایی با قسمت‌های مختلف بدن
• توانایی برقراری ارتباط با دیگران
• یادگیری مهارت‌های بصری مختلف برای نوشتن و خواندن
• یادگیری مهارت‌هایی برای یادگیری بازی و حل مسائل مختلف

با وجود چنین مزایایی برای کار درمانی، در نهایت کودک شما می‌تواند مانند بسیاری از افراد دیگر به خوبی امور خود را انجام داده و مهارت‌های خود را ارتقا دهد.

روش ‌های کار درمانی ‌اتیسم

کار درمانگر در تکنیک کار درمانی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا در نهایت بتواند عملکرد کودک را بهبود بخشد. روش‌هایی که برای این نوع درمان ارائه شده، متفاوت هستند و انتخاب هر یک از آن‌ها به نظر کار درمانگر و نوع اختلال بیمار بستگی دارد. ما در ادامه برخی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌هایی که در کار درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم.
یکپارچگی حسی

در تکنیک یکپارچگی حسی همانطور که واضح است فعالیت‌های حسی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند پردازش‌های حسی فرد را تنظیم کنند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به بازی با مواد لمسی، تاب خوردن، جهش و غیره اشاره کرد.

تمرین دست‌نویسی

دست‌نویسی را می‌توان به عنوان یک مهارت مهم و کاربردی برای کودکان اوتیسم معرفی کرد. با تمرین دست‌نویسی مهارت‌های حرکتی فرد تقویت می‌شوند. این تمرین‌ها می‌توانند شامل تمرینات دستخط و کپی حروف باشند. تمرین دست‌نویسی به فرد مبتلا به ‌اتیسم کمک می‌کند تا بتواند مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشد.

آموزش مهارت‌ های اجتماعی

یادگیری مهارت‌های اجتماعی در روش کار درمانی به رشد کودکان مبتلا به اوتیسم کمک خواهد کرد. تکنیک‌های آموزش مهارت اجتماعی می‌توانند شامل ایفای یک نقش یا شرکت در جلسات گروهی باشند.
آموزش مهارت‌ های زندگی روزانه

در این روش کار درمانگر تلاش می‌کند تا برخی از موقعیت‌های واقعی زندگی را برای بیمار شبیه‌سازی کند. در نهایت کودکان مبتلا به‌ اتیسم در این تمرین مهارت‌های مهم زندگی مانند غذا خوردن یا لباس پوشیدن را می‌آموزند.
درمان شناختی_ رفتاری

درمان شناختی_ رفتاری می‌تواند موجب مدیریت رفتار‌ها شود. در این تکنیک بیمار می‌تواند رابطه بین رفتار‌ها و افکار و احساسات خود را به خوبی درک کند.

https://omideshargh.ir

 

  • ۰۳/۰۲/۰۳
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی