hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

این امر که بازی‌های موبایلی نیز درست به اندازه دیگر عناوین حاضر در پلتفرم‌های اصلی طرفدار دارند، غیرقابل انکار است. این بازی‌ها بارها ثابت کرده‌اند که پتانسیل‌های بسیار دوست داشتنی دارند و ما نیز بد نیست که انتظارات بالایی از این سبک از بازی‌ها داشته باشیم. خوشبختانه پلتفرم موبایل در طی چندسال اخیر به طرز فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرده است و دیگر دیدن یک بازی جذاب از دنیای این پلتفرم ابدا خالی از لطف نیست. همچنین امروزه دیگر نه‌تنها بازی‌سازهای موبایلی؛ بلکه طرفداران عناوین موبایلی نیز ثابت کرده‌اند که محدودیت‌های بازی‌سازی برایشان ابدا خط قرمزی تلقی نمی‌شود و وقتی صحبت از خلاقیت باشد، این بازی‌سازهای موبایلی هستند که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

منتهی اکنون که به شروع سال نو میلادی نزدیک می‌شویم؛ شاید بد نباشد که نگاهی به پشت سرمان بیندازیم و ماجراجویی‌های پلتفرم موبایل را یک‌بار دیگر با کمک یکدیگر بررسی کنیم. متاسفانه و یا خوشبختانه، شاید سال ۲۰۲۲ آنطوری که انتظار می‌رفت، سالی پربار برای طرفداران بازی‌های موبایلی نبود؛ اما با این‌حال ما امسال شاهد حضور بازی‌هایی به شدت دوست داشتنی بودیم که به اندازه خودشان موفق شده بودند تا دنیای بازی‌های موبایلی را جذاب‌تر و رنگارنگ‌تر از همیشه کنند. بنابراین اگر شما نیز جزو موبایل گیمرها هستید، در این مطلب همراه یجیاتو باشید تا با هم نگاهی به بهترین بازی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ بیندازیم و کارنامه یک‌ساله پلتفرم موبایل را بررسی کنیم.

Journey of Greed
بازی موبایلی
برای شروع شاید بد نباشد که در ابتدا کارمان را با یک بازی کارتی – استراتژیک شروع کنیم. همانطور که می‌دانید، بازی‌های کارتی برخلاف دیگر پلتفرم‌ها؛ روی پلتفرم موبایل طرفداران بسیاری دارند و بازی‌سازهای مختلفی نیز به سراغ این ژانر از بازی‌های موبایلی رفته‌اند. منتهی یکی از بهترین بازی‌های این ژانر؛ مربوط به بازی موبایلی Journey of Greed می‌شود که در سال ۲۰۱۹ در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی توسط استودیوی Dird Games توسعه پیدا کرد. منتهی این بازی کارتی بقدری موفقیت‌آمیز ظاهر شده که Dird Games را مجبور به انتشار پورت موبایلی این بازی نیز کرد.

خوشبختانه پورت موبایلی این بازی در سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم موبایل نیز دردسترس قرار گرفت و خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، طرفدار پیدا کرد. بازی Journey of Greed با الهام از بازی محبوب و دوست داشتنی Sea of Thieves ساخته شده بود و شما را به همراه خودش؛ وارد دنیایی مملو از دزدان دریایی می‌کرد که دور یک میز جمع شده‌اند و کارت بازی می‌کنند. همچنین نهایتا Journey of Greed به دلیل موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی خوبی که دارد، یکی از نمایندگان اصلی بهترین بازی موبایل های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ نیز به شمار می‌رود.

Abandon Ship
بازی موبایلی
رویای دزد دریایی بودن؛ چیزی نیست که کسی برای یک‌بار هم که شده به آن فکر نکرده باشد. وقتی بازی موبایلی Abandon Ship در اوایل سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم موبایل منتشر شد، کمترکسی انتظار رو به رو شدن با یک بازی خوب موبایلی را داشت. منتهی Abandon Ship تمام معادلات را به هم ریخت و برخلاف انتظار منتقدان؛ خیلی زود تبدیل به یک بازی دوست داشتنی شد. Abandon Ship توسط استودیوی مستقل PID Games برای پلتفرم موبایل منتشر شده و تاکنون نیز موفق شده است تا امتیاز ۳.۸ از ۵ را دریافت کند که برای یک بازی مستقل؛ ابدا بد نیست.

Abandon Ship یک بازی سندباکس سبک بقاست! شما در این بازی دوربین ایزومتریک و المان‌های جهان باز را خواهید داشت که سبب جذابیت این بازی موبایلی شده‌اند. شما باید سوار بر کشتی‌تان؛ اقیانوس‌ها و دریاهای شناخته‌نشده را به دنبال منابع بگردید. خدمه شما در این مسیر همراهتان خواهند بود و طبیعتا ماجراهایی بسیار سخت و ترسناک پیش‌رویتان خواهند بود. بنابراین اگر دلتان برای تجربه یک بازی خوب موبایلی تنگ شده، Abandon Ship گزینه‌ای بسیار عالی برای شماست.


The Past Within
بازی موبایلی
بازی‌های ژانر وحشت؛ معمولا آن‌چیزی نیستند که به محض شنیدن نام یک بازی ویدیویی؛ به ذهنمان می‌رسند. منتهی این موضوع درباره بازی موبایلی The Past Within چندان هم صدق نمی‌کند. بازی موبایلی The Past Within توسط استودیویی به نام Rusty Lake برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. درست در جایی که این استودیوی کارنامه نسبتا درخشانی در ساخت بازی‌های موبایلی ندارد، اما با این‌حال The Past Within جزو یکی از برترین عناوین این استودیو محسوب می‌شود.
The Past Within یک بازی موبایلی با المان‌های اشاره و کلیک است. هرچند که این بازی موبایلی هر از چندگاهی پایش را گلیمش درازتر می‌گذارد و خودش را یک بازی ماجرایی – ژانر وحشت نیز معرفی می‌کند، اما با این‌حال تمام پتانسیل‌های یک بازی خوب را دارد و این موضوع نیز دقیقا همان‌چیزی است که ما را به سمت بازی موبایلی The Past Within از استودیوی Rusty Lake کشانده است. همچنین مکانیز‌م‌های کوآپ این بازی نیز جزو دیگر دلایلی هستند که The Past Within جذاب کرده‌اند.


Evidence 111
بازی موبایلی
شاید اگر سال‌ها پیش از فردی می‌پرسیدید که آینده بازی‌های موبایلی را چگونه می‌بیند، آن فرد ابدا هیچ پاسخی برای سوالتان نداشت! اما امروزه این بازی‌ها بقدری پیشرفت کرده‌اند که دیگر دیدنشان ابدا خالی از لطف نیست و این موضوع نیز دقیقا همان‌چیزی است که برای بازی موبایلی Evidence 111 رخ داده است. این بازی یک عنوان درام تعاملی است که توسط استودیو مستقل Play By Ears برای پلتفرم موبایل منتشر شده و خوشبختانه نیز طرفداران بسیاری زیادی پیدا کرده است.

همچنین از طرفی؛ بازی موبایلی Evidence 111 بسیار شبیه بازی She Sees Red است. در دنیای این بازی موبایلی شما وظیفه کنترل پروتاگونیستی به نام Zoe Robines را برعهده خواهید داشت که در طی سفرش به اروپای شرقی؛ وارد هتلی می‌شود که ابدا عادی بنظر نمی‌رسد و قتل‌های بسیاری در آن رخ داده است. برگ برنده این بازی موبایلی درست در جایی است که این بازی ناخودآگاه شما را درگیر خط داستانی فوق‌العاده‌ای خواهد کرد و قطعا یکی از برترین خطوط داستانی در بین تمامی بازی‌های موبایلی در این لیست است و اگر شما نیز طرفدار عناوین داستان‌محور هستید، Evidence 111 گزینه‌ای عالی برای شماست.


Milo and the Magpies
بازی موبایلی
Milo and the Magpies جزو آن دسته از بازی‌هایی است که در نگاه اول چندان جذاب بنظر نمی‌رسد. منتهی این بازی موبایلی بسیار بیشتر از آن‌چیزی که بنظر می‌رسد، فوق‌العاده است. Milo and the Magpies در نگاه اول؛ با گرافیک فوق‌العاده‌ای که دارد، مخاطب را میخکوب خودش می‌کند. در دنیای این بازی موبایلی خبری از گرافیک‌های آن‌چنانی نیست! بلکه گرافیک هنری و مینیمال بازی موبایلی Milo and the Magpies است که سبب جذابیت هرچه بیشتر این بازی موبایلی شده و باید به استودیوی Second Maze برای ساخت و طراحی چنین جلوه‌های بصری زیبایی تبریک گفت.

شما در دنیای این بازی موبایلی؛ باید همسفر گربه‌ای به نام Milo شوید که به همراه دوستش که یک زاغ است؛ درگیر داستانی جذاب شده‌اند. بازی موبایلی Milo and the Magpies خودش را یک بازی اشاره و کلیک به همراه المان‌های نقش آفرینی – ماجراجویی معرفی می‌کند و تمام پتانسیل‌هایی که یک بازی جذاب باید داشته باشد را به تصویر کشیده است. نهایتا باید اعتراف کرد که بازی Milo and the Magpies یک بازی مستقل موبایلی است که باید انتظار همه‌چیز را از آن داشت.


Path to Nowhere
بازی موبایلی
خوشبختانه چندسالی می‌شود که استودیوهای موبایلی؛ چارچوب‌هایشان را شکسته‌اند و به سراغ المان‌هایی رفته‌اند که شاید سال‌ها پیش ابدا کسی انتظارشان را نداشت. وقتی بازی موبایلی Path to Nowhere توسط استودیوی Aisno Games در سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم موبایل دردسترس قرار گرفت، هیچکسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این بازی موبایلی بتواند تبدیل به یک عنوان دوست داشتنی شود. منتهی Path to Nowhere ابدا برای شکست نیامده بود و این بازی موفق شد تا نظر منتقدان و طرفداران را خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، به سمت خودش جلب کند.

درواقع چیزی‌که سبب جذابیت این بازی موبایلی شده بود؛ گیم‌پلی هیجان‌انگیز و دوست داشتنی بازی موبایلی Path to Nowhere بود. این بازی می‌دانست که برای دوست داشتنی بودن؛ ابدا نیازی به ریخت و پاش‌های اضافی نیست و تنها باید خلاق باشد. منتهی این تنها بخش گیم‌پلی بازی نبود که سبب جذابیت بازی موبایلی Path to Nowhere شده بود. در کنار این گیم‌پلی دوست داشتنی؛ گرافیکی قرار داشت که دنیایی جذاب را در کالبد یک بازی موبایلی به تصویر کشیده بود و از طرفی نیز؛ همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا بازی موبایلی Path to Nowhere یکی از برترین عناوین سال ۲۰۲۲ اندرویدی باشد.

منبع : https://vigiato.net/
 

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی