hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

ساده ترین نوع بلوک زن است که دارای قالب های دو تایی، سه تایی و چهارتایی می باشد. تعداد متفاوت قالب ها باعث شده تا سرعت تولید بلوک متفاوت باشد. علت نامگذاری این دستگاه، شباهت آن به خزندگان تخم گذار می باشد. پس از اینکه دستگاه، یک ردیف بلوک سیمانی تولید کرد، به سمت جلو حرکت می کند. سپس ردیف بعدی بلوک را تولید می کند. این دستگاه می تواند 700-200 عدد بلوک را در 8 ساعت تولید کند. در بلوک زن دستی (تخم گذار)، امکان افزایش ظرفیت تولید وجود دارد. با استفاده از اپراتورهای حرفه ای و تعویض به موقع بلوک ها می توان این کار را انجام داد. ضخامت بلوک هایی که توسط این دستگاه تولید می شوند، به اندازه ی 2 میل می باشد. اگر این مقدار کم یا زیاد شود، مشکلاتی به وجود می آید. کم شدن ضخامت بلوک موجب متلاشی شدن آن می شود. در صورتی که ضخامت بلوک بیش از 2 میل باشد، به مصالح بیشتری نیاز است. این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

مزایا و معایب دستگاه بلوک زن دستی

از مزایای دستگاه بلوک زن دستی (تخم گذار) می توان سادگی، دوام و قیمت ارزان آن ها را نام برد.

 دستگاه بلوک زن دستی ، ساختاری بسیار ساده دارد. در حال حاضر بلوک زن دستی در قالب های دو ، سه و چهار تایی موجود می باشد. این دستگاه می تواند در عرض 8 ساعت، 700-200 عدد بلوک تولید کند. البته اگر اپراتور دستگاه ماهر باشد، می تواند با تعویض به موقع بلوک ها، ظرفیت تولید دستگاه را افزایش دهد. 

بلوک هایی که در این دستگاه ساخته می شوند، 2 میل ضخامت دارند. ضخامت بلوک اهمیت زیادی دارد. اگر از مقدار معینی کمتر باشد، بلوک متلاشی می شود و اگر ضخامت بلوک بیشتر باشد، مصالح بیشتری برای ساخت بلوک مصرف شده است. در این صورت هزینه بیشتری برای ساخت بلوک ها لازم است. این مسئله برای تولید کننده، مقرون به صرفه نمی باشد.

مزیت های این دستگاه، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. بلوک زن دستی در کنار مزایا، معایبی هم دارد. سرعت پایین تولید و انجام کار فیزیکی جزء معایب آن به شمار می روند.

  • ۰۱/۱۲/۰۱
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی