hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

برای درمان کلیه اختلالات مربوط به زبان، گفتار و بلع می توان از گفتار درمانگر کمک گرفت. وی در زمینه های درمان لکنت زبان، مشکلات تلفظی، اختلالات صدا و یادگیری، آسیب شنوایی، زبان پریشی، گفتار فلجی، شکاف کام و لب، اوتیسم، بلع، بیش فعالی، کم توانی ذهنی و ارتباط مکمل و جایگزین فعالیت می کند. البته دقت کنید که برای بهبود این اختلالات، باید به موقع اقدام نمود.

گفتار و زبان چه تفاوتی با هم دارند؟
در زمان صحبت کردن، یکسری فرایندها در مغز ما رخ می دهد. مغز ما کلمات موردنظر را انتخاب و آنها را جمله بندی می کند. به این فرایند ذهنی، زبان گفته می شود. اعضای دیگری مانند ریه، عضلات حنجره، لب، عضله زبان و … موجب تولید صدا و کلمات می شوند که این امر همان گفتار است. اختلالات زبانی، قسمتی از فرایندهای مغزی هستند و اختلالات گفتاری، بخشی از عملکرد اندام های سر و صورت می باشند. وظیفه ی گفتار درمانگر ، بررسی و درمان این اختلالات است. وی با آناتومی بدن آشنایی دارد و می تواند اختلالات مربوط به بلع را هم درمان کند.

مزایای گفتار درمانی در شرق تهران
گفتار درمانی در شرق تهران ، مزایای زیادی دارد.
– افزایش اعتماد به نفس فرد : زمانی که فرد می تواند درست و واضح صحبت کند، اعتماد به نفس وی افزایش می یابد. این امر مانع از گوشه گیری فرد می شود و زندگی اجتماعی وی را بهبود می بخشد.
– کمک به خواندن و نوشتن و تلفظ بهتر حروف : کودکانی که دچار اختلالات گفتاری هستند، نمی توانند حروف را به خوبی درک کنند. آنها همچنین در تشخیص صداها و حروف دچار مشکل می شوند. با استفاده از خدمات گفتار درمانی این اختلالات از بین می روند. کودک می تواند صداها و حروف را به خوبی تشخیص دهد. به این ترتیب، نسبت به مطالعه و خواندن علاقمند می گردد.
– درمان لکنت زبان : با کمک گفتار درمانی می توان در هر سنی، لکنت زبان را درمان کرد. این امر باعث می شود تا فرد در زندگی اجتماعی خود احساس خوبی داشته باشد.
– برخی از بزرگسالان، در اثر سکته یا ضربه به سر، توانایی گفتار، درک صحبت دیگران و بلع خود را از دست می دهند. اگر میزان آسیب کم باشد، گفتار درمانی می تواند به فرد کمک کند. اما در مواردی که شدت صدمات بسیار زیاد باشد، از روش های ارتباطی مکمل و جایگزین برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

  • ۰۱/۱۲/۰۱
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی