hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

زمان تعویض لنت ترمز سراتو دقیقا چه زمانی است؟ این سوال بسیار رایجی میان افرادی می‌باشد که از خودرو سراتو استفاده می‌کنند. در جواب این سوال باید بگوییم زمان دقیق و مشخصی برای تعویض این قطعه وجود ندارد، اما یک سری موارد مهم وجود دارد که روی زودتر تمام شدن لنت ترمز سراتو تاثیر مستقیمی خواهند گذاشت.
برای مثال، جنس و متریال لنت، نوع جاده و نحوه رانندگی بسیار مهم است. همچنین بسیاری از افراد عادت دارند که مدام از ترمز در حین رانندگی استفاده کنند. در نتیجه این موارد می‌تواند لنت ترمز سراتو شما را زودتر فرسوده کند.
لنت ترمز سراتو سایپا
لنت ترمز سراتو سایپا یکی از قطعات مهم سیستم ترمز و جلوبندی خودرو به شمار می‌رود. این قطعه وظیفه دارد تا سرعت خودرو را در زمان موردنیاز کاهش دهد یا آن را متوقف کند.
به مرور زمان و استفاده زیاد از لنت ترمز، این قطعه فرسوده می‌شود و نمی‌تواند عملکرد درستی از خود نشان دهد. در صورت رانندگی با لنت ترمز فرسوده سراتو سایپا احتمال تصادف افزایش پیدا می‌کند. زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید، خودروی شما بعد از پیمودن مسافتی متوقف می‌شود.
لنت ترمز جلو سراتو
لنت ترمز یکی از اصلی ترین قطعات و لوازم مصرفی سراتو است. این قطعه جزء سیستم مکانیکی خودرو به شمار می رود و نقش بسزایی در ایستادن خودرو هنگام پارک ایفا می کند. در بیشتر مواقع، به عنوان ترمزهای اضطراری شناخته می شوند. لنت ترمز دستی فقط بر روی چرخ های عقب خودرو عمل می کند. اگر برای متوقف کردن وسیله نقلیه ای که با سرعت در حال حرکت است از آن استفاده کنید، خودروی شما دچار لغزش می شود و کنترل آن را از دست خواهید داد.

لنت ترمز سراتو
لنت ترمز سراتو قسمتی از سیستم ترمز این خودرو است که نقش مهمی در ایمنی خودرو و سرنشینان ایفا می‌کند. عملکرد لنت ترمز تاثیر بسزایی روی عملکرد کلی وسیله نقلیه دارد. این قطعه با فشردن پدال ترمز شروع به کار می‌کند.
هنگامی که خودروی سراتو شما در حال حرکت است، چرخ‌ها با سرعت زیادی می‌چرخند. برای متوقف کردن چرخ‌ها و ایستادن خودرو به فشار زیادی نیاز است. در چنین شرایطی لنت ترمز سراتو بیش از سایر قطعات خودرو در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار می‌گیرد. نیروی اصطکاکی که بین لنت و کاسه و دیسک ترمز ایجاد می‌شود به اندازه ای است که اتومبیل شما را در چند ثانیه متوقف می‌کند. این نیروی اصطکاک، شتاب خودرو را کاهش و درنهایت از بین می‌برد.
لنت ترمز سراتو با ایجاد نیروی اصطکاک، می‌تواند انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل کند. به این ترتیب اتومبیل شما از حالت حرکت به حالت سکون درمی‌آید. این وضعیت باعث می‌شود تا لنت ترمز سراتو سریع‌تر از قطعات دیگر فرسایش پیدا کند. بنابراین باید فورا برای تعویض آن اقدام کرد. نکته مهم این است که تعداد دفعات رانندگی و سبک رانندگی شما تاثیر بسزایی در سرعت فرسودگی لنت ترمز دارند.
علائمی که نشان می‌دهد لنت ترمز سراتو باید تعویض شود
تولیدکنندگان لنت ترمز سراتو به هنگام تولید این محصول، قطعه کوچکی از جنس فلز نرم را درون لنت ترمز قرار می‌دهند. زمانی که لنت ترمز به حد مشخصی فرسوده شده باشد، این فلز روی روتور ترمز ساییده خواهد شد. در نتیجه اگر به هنگام ترمز گرفتن صدای جیرجیر به گوشتان می‌رسد به احتمال خیلی زیاد لنت ترمز سراتو شما نیاز به تعویض دارد.
تمام شدن لنت ترمز سراتو علائم دیگری نیز دارد که عبارتند از:
• شنیده شدن صدای سوت
• به گوش رسیدن صدای خرخر از لنت ترمز سراتو عقب
• کشیدن خودرو به هنگام ترمزگیری
• لرزش شدید پدال ترمز در حین ترمز گرفتن

البته شایان به ذکر است امروزه خودروهای رده بالا توسط یک سیستم نظارت الکترونیکی کنترل می‌شوند. این سیستم به محض تمام شدن لنت ترمز شما یک آلارم ارسال می‌کند. این هشدار سبب روشن شدن چراغ روی داشبورد شما خواهد شد. در نتیجه به این واسطه متوجه تمام شدن لنت ترمز خودرو خواهید شد.
 

  • ۰۲/۰۸/۰۹
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی