hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

اگر شما شمع‌ها را به‌موقع و طبق دستورالعمل سازنده خودرو تعویض کنید، دیگر نیازی به بررسی نشانه‌های هشداردهنده نیست. اما اگر به هر دلیلی فراموش کردید شمع سراتو وارداتی را تعویض کنید یا شمع زودتر از موعد مقرر نیاز به تعویض داشت، می‌توانید با بررسی نشانه‌ها و علائم به‌وجود آمده، این موضوع را دریابید. در این بخش به بررسی نشانه‌های خرابی شمع خواهیم پرداخت.
۱. خودرو به‌سختی روشن می‌شود
اگر خودرو را استارت زدید و خودرو روشن نشد، اکثر تعمیرکاران دلیل آن را اشکال باتری و سیستم برق‌رسانی خودرو می‌دانند. اما اگر پس از بررسی باتری مطمئن شدید که مشکل از باتری نیست، باید به وضعیت شمع‌ها شک کرد. دلیل آن هم این است که اگر شمع فرسوده باشد یا به هر دلیلی دچار عیب‌ونقص شده باشد جرقه کافی برای روشن شدن خودرو وجود ندارد، در نتیجه موتور خودرو باید سخت‌تر کار کند تا روشن شود.

۲. احتراق ناقص (میس‌فایر) صورت گرفته است
استفاده از سوخت بی‌کیفیت یا وجود مشکل در کلاهک توزیع‌کننده، باعث احتراق ناقص و بدسوزی موتور می‌شود. علاوه بر این، دلایل متعدد و زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث احتراق ناقص شود که یکی از این دلایل، شمع فرسوده است. اگر شمع باعث احتراق ناقص باشد دور موتور دچار نوسان شده و به‌صورت نوسانی کاهش و افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ممکن است صدایی نیز به گوش برسد که در دور بالا این صدا بیشتر و در دور پایین کمتر می‌شود.
زمانی‌که خودرو دچار احتراق ناقص می‌شود، سوخت خام وارد اگزوز شده و به مبدل کاتالیست آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین بهتر است با تعویض شمع سراتو وارداتی، از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید.

۳. مصرف سوخت بالا می‌رود
شمع معیوب یا فرسوده باعث می‌شود موتور بیش از حد توان کار کند. زیرا شمع نمی‌تواند بنزین را به‌خوبی در محفظه احتراق بسوزاند درنتیجه سوخت بیشتری هدر می‌رود؛ بنابراین، مصرف زیاد بنزین، می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های خرابی شمع باشد.

۴. موتور در هنگام در جا کار کردن صدای بلندی دارد
شنیدن صدای کوبش، تق‌تق یا تلق‌تلق زمانی که خودرو درجا کار می‌کند، یکی از مواقعی است که باید شمع‌ها را بررسی کرد.

۵. اتومبیل به‌سختی گاز می‌خورد یا شتاب می‌گیرد
اگر شمع سراتو وارداتی فرسوده یا خراب باشد، به‌درستی نمی‌تواند جرقه لازم را برای اشتعال مخلوط سوخت – هوا در محفظه احتراق فراهم کند. برای اطلاع از این موضوع، می‌توانید شتاب خودرو را مورد بررسی قرار دهید. زمانی‌که گاز می‌دهید، ماشین برای شتاب‌گرفتن به‌سختی تلاش می‌کند که این می‌تواند نشانه خرابی شمع باشد.

۶. صدای موتور بلندتر از حد معمول است
در انواع خودروهای چهار، شش یا هشت سیلندر، اگر یکی از شمع‌ها دچار ایراد شود، صدای موتور این مشکل را به راننده اعلام خواهد کرد. کاهش کارایی یک سیلندر روی سایرین هم تأثیر می‌گذارد و باعث بروز صداهای عجیبی مانند تلق‌تلق می‌شود.

۷. چراغ چک موتور روشن می‌شود
یکی از مواردی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود، به‌درستی کار نکردن شمع سراتو وارداتی است. چراغ چک با هر مشکلی که در ماشین ایجاد می‌شود روشن و کدی را اعلام می‌کند که باید معنای آن را پیدا کنید. زمانی‌که چراغ چک روشن شد بهترین کار مراجعه به مکانیک است، یا نشانه‌های دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از شمع می‌باشد یا دلیل دیگری دارد.

https://kiaorginal.com/

  • ۰۲/۰۸/۰۹
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی