hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

کاتالیزور، یک مبدل کاتالیستی به شکل مستطیل – استوانه ای است. در ابتدا و انتهای آن لوله های پهنی وجود دارند که از یک سمت به خروجی اگزوز و از سمت دیگر به خروجی منیفولد موتور وصل می‌شوند.
تعمیر کاتالیزور 
تعمیر کاتالیزور شرایطی را فراهم می‌کند تا شما بتوانید به مدت طولانی‌تری از کاتالیست خودرو استفاده کنید. علاوه براین باعث می‌شود تا این مبدل بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و میزان آلایندگی خودروی شما کاهش یابد. کاتالیزور، یک مبدل کاتالیستی به شکل مستطیل – استوانه ای است.

در ابتدا و انتهای آن لوله های پهنی وجود دارند که از یک سمت به خروجی اگزوز و از سمت دیگر به خروجی منیفولد موتور وصل می‌شوند. این قطعه، گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو را به گازهای بی‌ضرر تبدیل می‌کند. با این کار مانع از آلودگی هوا می‌شود. مبدل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند.

واکنش‌های شیمیایی هر یک از مبدل‌ها با سایرین متفاوت است و به نوع موتور و سوخت مصرفی مبدل بستگی دارند. معمولا از مبدل‌های کاتالیستی در خودروها استفاده می‌کنند؛ اما این وسیله در لوکوموتیوها، هواپیماها، ژنراتورها و ... هم کاربرد دارد.

هنگامی که کاتالیزور اگزوز خراب می‌شود، گازهای سمی مانند مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و یا هیدروکربن‌ها در هوا پخش می‌شوند. این امر تاثیر مخربی بر محیط زیست دارد.

با وجودی که کاتالیزور یک قطعه بادوام است؛ اما می‌تواند به دلایل مختلفی آسیب ببیند. در این صورت با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهد. این امر علاوه بر آلودگی هوا، آسیب جدی به قطعات دیگر وارد می‌کند. بنابراین اگر کاتالیزور خودروی شما خراب شد، حتما برای تعمیر یا تعویض آن به مرکز تعمیر کاتالیزور مراجعه کنید. 
هزینه تعمیر کاتالیزور 
هزینه تعمیر کاتالیزور ، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل میزان و شدت آسیب به کاتالیزور خودرو است که برای تشخیص آن از ابزار عیب یابی استفاده می‌کنند. تعمیرکار ابتدا علت بروز مشکل را شناسایی و سپس مبدل کاتالیزور را تعمیر می‌کند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه تعمیر کاتالیزور خودرو، سطح مهارت و تجربه تعمیرکار است. یعنی هر چقدر تعمیرکار حرفه‌ای‌تر باشد، هزینه تعمیر کاتالیزور (دستمزد) هم بیشتر می‌شود. البته تعمیرگاهی که به آن مراجعه می‌کنید هم بر روی هزینه تعمیر کاتالیزور تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تعمیر کاتالیزور با شماره های موجود در آگهی تماس بگیرید. 
 

  • ۰۲/۰۸/۱۷
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی