hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

لنت ترمزها از قطعات مصرفی خودروها هستند. این جمله به معنای آن است که لنت ترمزها هر چند وقت یک بار تمام می‌شوند و باید تعویض شوند. تعویض به موقع لنت ترمزها اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در صورت وجود اشکال در عملکرد ترمزها احتمال بروز تصادفات افزایش پیدا می‌کند. یکی از مشکلات مرتبط با ترمز که یحتمل هر راننده‌ای با آن مواجه می‌شود، اتمام زود هنگام لنت ترمز سراتو است. چرا لنت ترمز سراتو زود تمام می‌شود؟ سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

به طور کلی دلایل بسیاری برای اتمام لنت ترمز سراتو پیش از عمر مفید آن وجود دارد؛ از دلایل فنی گرفته تا جاده‌هایی که در آن‌ها رانندگی می‌کنید. در این مقاله با کیا اورجینال همراه باشید تا پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

عمر مفید لنت ترمز سراتو

لنت ترمزها با ایجاد اصطکاک باعث توقف خودروها می‌شوند. با هر بار فشردن پدال ترمز، لنت‌ها روی دیسک چرخ ساییده می‌شوند تا اصطکاک لازم را به وجود بیاورند. این سایش موجب از بین رفتن سطح لنت ترمز سراتو می‎شود؛ اما لنت ترمزهای سراتو چه زمانی تمام می‌شوند؟ عمر مفید لنت ترمز سراتو چقدر است؟ این‌ها سوالاتی هستند که هر راننده حداقل یک بار از خود پرسیده است.

از آنجایی که عمر لنت ترمزهای سراتو رابطه مستقیمی با میزان اصطکاک آن‌ها دارد، استاندارد خاصی برای تعیین عمر آن وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لنت ترمز عمر لنت ترمزها را بین ۲۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر تخمین می‌زنند. اگرچه اختلاف بین این دو عدد بسیار است اما اغلب فرسایش لنت ترمزهای سراتو بین این دو عدد اتفاق می‌افتد. شما هم برای پیدا کردن عمر لنت ترمز خود باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال مهم‌ترین عوامل اتمام لنت ترمز عبارتند از:

    نوع لنت ترمز

انواع مختلف لنت در بازار وجود دارند. لنت ترمزها به طور کلی به دو دسته لنت ترمزهای دیسکی و  لنت ترمزهای کاسه ای تقسیم می‌شوند. لنت ترمزهای دیسکی از جنس‌های متنوعی ساخته می‌شوند. لنت ترمزهای دیسکی از جنس تمام فلزی، نیمه فلزی، ارگانیک و سرامیکی در بازار موجود هستند. هر کدام از انواع لنت ترمزها دوام و عمر مخصوص به خود را دارند. لنت ترمزهای سرامیکی سراتو با دوام‌ترین لنت ترمزهای موجود در بازار هستند. پس از آن لنت ترمزهای فلزی و نیمه فلزی دوام خوبی دارند؛ اما لنت ترمزهای ارگانیک دوام چندان خوبی ندارند. اگر از لنت ترمزهای ارگانیک استفاده می‌کنید، تعجبی ندارد که لنت ترمزهای شما زود به زود به اتمام می‌رسند. البته در خصوص قیمت لنت ترمز سراتو، قیمت لنت‌های سرامیکی از بقیه انواع لنت ترمز بیشتر است.

    عادت‌های رانندگی

بسیاری از افراد هنگام رانندگی، سرعت بالا را به ایمنی و سلامت ماشین ترجیح می‌دهند. هر چه سرعت خودرو بالاتر باشد، قطعات خودرو نیز با سرعت بیشتری دچار فرسودگی می‌شوند. از طرفی دیگر احتمال بروز تصادفات هم هنگام رانندگی با سرعت بالا بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از بروز تصادفات در سرعت‌های بالا، شما به تعداد دفعات بیشتری پدال ترمز را می‌فشارید. تعداد دفعات استفاده از ترمز هم از عواملی است که باید برای تعیین عمر لنت ترمز خودروی خود در نظر بگیرید.

    محیط رانندگی

احتمالا به چشم نیاید اما مکانی که شما در آن رانندگی می‌کنید ارتباط مستقیمی با عمر لنت ترمزهای شما دارد. برای مثال در مکان‌هایی که تردد زیادی وجود دارد و ترافیک نسبتا سنگین است، میزان استفاده شما از ترمز بیشتر می‌شود. همچنین رفت و آمد در جاده‌های طولانی و پرپیچ هم تا حد زیادی از عمر لنت ترمز خودروی شما کم می‌کند.

  • ۰۲/۰۸/۲۵
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی