hersad

hersad

  • ۰
  • ۰

 زمان تعویض لنت ترمز را نمی توان به طور دقیق تخمین زد. زمان تعویض به نوع رانندگی و شهری که در آن زندگی میکنید، بستگی دارد. در شهرهای پرترافیک و بزرگ که تعداد دفعات ترمزگیری بیشتر است معمولا لنت ترمز ها بعد طی مسافتی بین ۱۲ الی ۱۳ هزار کیلومتر نیازمند تعویض هستند اما در صورتی که تعداد دفعات ترمزگیری در طول روز کم باشد این مسافت به ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر می رسد.

اهمیت بررسی سلامت لنت ترمز

یکی از مهمترین ویژگی های ماشین شما ترمزهای شماست. برای اینکه شما و دیگران در جاده ایمن بمانید، ضروری است که سلامت لنت ترمز خود را بررسی کنید تا ببینید ترمزهایتان تا چه اندازه خوب و البته به موقع عمل می کنند. غفلت از سلامت لنت ترمز و سهل انگاری در امر تعویض آن ها، می تواند سبب بروز اتفاقات ناگوار و تصادفات شدید رانندگی شود. ضمن اینکه عدم تعویض به موقع لنت ترمز، سبب بروز معایب و مشکلاتی در سیستم فنی خودروی شما نیز می شود. برای آگاهی از شرایط لنت ترمز و زمان تعویض آن ها، مواردی را در بخش های پیشین مقاله ذکر کردیم.

روشن شدن چراغ توقف، صدای جیغ لاستیک ها در هنگام ترمزگیری، شنیدن صدای ساییدگی، احساس لرزش در هنگام ترمزگیری و کشیده شدن ماشین به یک سمت در هنگام ایستادن، از جمله موارد و نشانه هایی است که ساییدگی قطر لنت ترمز را به شما هشدار می دهد و از شما می خواهد که هر چه سریع تر، برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

نکات مهم در زمان تعویض لنت ترمز

    زمانی که تعویض لنت ترمز انجام می دهید، ترمز ماشین ضعیف می شود بنابراین باید با احتیاط رانندگی کنید.
    از ترمز زدن های شدید و پشت سرهم خودداری کنید و به لنت ترمز فشار نیاورید.
    به لنت ترمز تازه فرصت دهید تا آب بندی شود به این صورت که خطوطی که روی دیسک چرخ است روی لنت ترمز بیفتد و به اصطلاح آب بندی گردد.
    نکته ی بعدی اینکه اگر لنت جلو و عقب خودرو در زمان یکسان تمام شد حتما یک فاصله سه الی چهار روز بین تعویض لنت جلو و عقب بدهید چرا که هنگام تعویض هم زمان لنت جلو و عقب خودرو، لنت خودرو به شدت ضعیف می شود و بسیار خطرناک است.

زمان تعویض لنت ترمز ال ۹۰

به عنوان یک قاعده کلی، زمان تعویض لنت ترمز ال ۹۰، هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر یکبار است. اما در این قاعدع استثنائاتی نیز وجود دارد. برای مثال افرادی که در کلانشهرها زندگی می کنند، به دلیل حضور بیشتر در ترافیک های شهری و کلاچ و ترمز گرفتن عمیق تر، نیاز است تا لنت ترمز ال ۹۰ خود را، زودتر تعویض نمایند. اولین علامتی که نشان می دهد زمان تعویض لنت ترمز ال ۹۰ فرا رسیده است، شنیدن صدای جیر جیر مداوم است. اگرچه صدای جیرجیر ترمزها در برخی شرایط آب و هوایی (مثلاً باران) می تواند طبیعی باشد، اما وجود این صدا در هر شرایط آب و هوایی نشان می دهد که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. اگر ترمزهای شما دائماً صدای جیر جیر می‌کنند، وقت آن است که ماشین و ترمز شما توسط یک متخصص ارزیابی شود.

زمان تعویض ترمز پراید

در اغلب خودروهای ساخت کارخانجات سایپا و ایران خودرو، چراغ نشانگری بر روی صفحه وجود دارد که در صورت بروز یک مشکل فنی در سیستم حرکت خودرو، روشن می شود. خودروی پراید نیز از این قاعده مستثنا نیست. چرا که زمانی که وقت تعویض لنت ترمز پراید رسیده باشد، چراغ نشانگر روشن می شود.

بنابراین از جمله علائم دیگری که نشان می دهد زمان تعویض لنت ترمز پراید فرا رسیده است، زمانی است که چراغ نشانگر روشن می شود. در برخی از مدل ‌های خودروها، سنسوری روی لنت پخت وجود دارد که با فرسوده شدن لنت ‌های ترمز فعال می‌ شود. اگر چراغ ترمز شما روشن می شود، باید از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید تا لنت ترمز شما را بررسی کند و توصیه کند که هر چه مدت یکبار باید آن ها را تعویض کنید.

 

https://lentline.com

 

  • ۰۲/۰۸/۲۵
  • bnerta bnm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی